Vietnam in vogelvlucht - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van flora-travels - WaarBenJij.nu Vietnam in vogelvlucht - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van flora-travels - WaarBenJij.nu

Vietnam in vogelvlucht

Blijf op de hoogte en volg

12 Februari 2019 | Vietnam, Hoi An


Alweer 3 weken geleden aangekomen in Vietnam. 2dagen doorgebracht in Ho Chi Minh City waar we veel gelopen hebben. Ho Chi Minh is denk ik de modernste stad van Vietnam met duizenden scooter, wolkenkrabbers en mooie architectuur. Door alle scooters is de luchtkwaliteit echter wel ontzettend slecht. Ik kreeg dan ook al snel last van mijn keel als ik buiten liep. Ik hoorde dat het vorige week in Bangkok nog erger was. Mensen kregen daar spontaan bloedneuzen door de smog, dus blij dat ik daar nog niet ben. In Ho Chi Minh naar het oorlogsmuseum geweest. Dat was erg indrukwekkend met veel foto’s die tijdens de oorlog gemaakt zijn. Dat schept een goed beeld van wat de mensen nog niet eens zool lang geleden hebben meegemaakt hier.

Van Ho Chi Minh zijn we naar Nha Trang gegaan met de trein. Ik blijf blijkbaar in de trein sfeer hangen alsof ik nog niet genoeg trein heb gezien de laatste tijd. Nha Trang is een kustplaats vol Russen en erg toeristisch. Niet de moeite om er lang te blijven maar wel fijn om even te relaxen. We hadden een nacht een 'duur' hotel geboekt voor 30 dollar. Dat was super luxe met infinity pool, uitzicht vanuit onze kamer op zee en een goed uitgeruste fitnessruimte. We hebben dan ook niet meer gedaan dan relaxen en eten in Nha Trang.
Vanuit daar naar Dat Lat de Alpen van Vietnam. Dit was een mooi gebied met bergen en veel agricultuur. Hier hebben we met een scooter rondgetoerd en met een soort rodelbaan de berg afgesjeesd naar een waterval. Ook zijn we perongeluk in een ontzettend vage beeldentuin beland waar we de bedoeling niet helemaal van snapte. Je liep door een soort inham met allerlei beelden van dieren muziekinstrumenten groentes en een vliegtuig. Ik snapte de samenhang niet helemaal… vanuit Da Lat zijn we vervolgens naar Hanoi gevlogen.

Ondanks dat Hanoi de hoofdstad is, ziet het er minder modern uit dan Ho Chi Minh. Wel heeft de stad een leuk centrum stuk rondom een meer dat vooral s avonds erg gezellig is. De eerste avond was er walking street. Bepaalde straten rond het meer waren toen afgezet voor auto’s en scooters en overal op straat waren mensen aan het dansen en portret schilderen etc. Ook zijn we twee keer gevraagd om wat Engels met jonge kindjes te praten zodat ze konden oefenen. Erg schattig. Vanuit Hanoi zijn we naar Ha Giang gegaan. Dit stond bovenaan mijn lijstje omdat ik er goede verhalen over had gehoord.
Ha Giang ligt in het noorden bijna tegen de Chinese grens. Je kunt hier met de scooter een drie daagse loop rijden door de bergen en landelijk Vietnam. De verhalen deden niet de kort want dit stuk was echt prachtig. Alleen toen we aankwamen bleek dat je een internationaal rijbewijs nodig hebt om een scooter te mogen huren. De politie controleert hier sinds een aantal maanden streng op. Wij hebben dit niet waardoor we dachten dat we voor niks 6uur in de bus hadden gezeten. Gelukkig sprak ik een Nederlands meisje aan met een helm in dr hand. Zij zei dat er een hostel was waar je toch een scooter kon huren en dat ze als service je langs de politiecontrole smokkelen. Na deze controle blijkt er niet meer gecontroleerd te worden waardoor je alsnog de loop kunt doen. Zodoende werden wij en nog twee Nederlandse jongens de volgende dag langs de controle 'gesmokkeld' in een taxi en volgde onze scooters later. We hebben toen met zn 4en de hele loop gereden in drie dagen. Echt een onvergetelijke tocht. Prachtige uitzichten rijdend door de bergen. Zien hoe de mensen hier nog !even op de ouderwetse manier, het land bewerken met een koe of een os. De laatste dag hebben we dankzij mijn app en navigatiekunsten ontzettend verkeerd gereden. Hier door wel een authentieke lunch gehad op een plek waar ze denk ik bijna nooit buitenlanders zien. Na 3 dagen en vele km zat de tocht erop en gingen we de volgende ochtend weer terug naar Hanoi.

We hadden nog een paar dagen samen. We zijn naar Ha Long Bay geweest. Een van de natuurwonderen. Erg mooi om te zien maar na Ha Giang was ik niet meer zo snel onder de indruk. Toch een erg mooie toch gehad met de boot door de baai. Nog een relax dag in Hanoi en toen was het tijd om weer afscheid te nemen voor de komende tijd. Ik ben toen naar Da Nang gevolgen en met taxi naar Hoi An gegaan. De volgende dag geluk begonnen in het katten cafe. Maar daar later meer over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 28 Nov. 2018
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 2316

Voorgaande reizen:

06 Januari 2019 - 30 December 2020

de wereld over

28 November 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: